• Lorem ipsum

Heb je nog vragen? Hieronder vind je alvast de antwoorden op de meest gestelde vragen. Indien je hier niet vindt wat je zoekt, aarzel zeker niet om ons te contacteren!

INSTRUMENT

Kan ik een instrument komen uitkiezen?

Dat hangt grotendeels af van hoeverre de huidige instrumenten reeds verhuurd zijn. Soms hebben we maar één of een paar instrumenten van een bepaald type nog liggen. We laten ook regelmatig nieuwe instrumenten bijmaken om iedereen te kunnen bedienen. Als je wil langskomen om huurinstrumenten uit te proberen, kan je ons best even contacteren.

Welke maat heb ik nodig?

Volwassenen en kinderen ouder dan 12 spelen meestal op een 4/4 viool of cello en op een 15” of 16” altviool. We bieden ook kleinere instrumenten aan voor jonge spelertjes. Weet je niet zeker wat je moet kiezen? Raadpleeg dan even onze keuzehulp en meet je kind op. De leeftijden zijn slechts een indicatie dus baseer je vooral op de objectieve gegevens zoals de gemeten armlengte of lichaamslengte. Contacteer ons gerust wanneer je niet zeker bent.

Wat moet ik verstaan onder de verschillen tussen basic, advanced en premium?

De terminologie die we gebruiken voor de verschillende instrumenten, heeft enkel met de kwaliteit te maken, en niet zozeer met het niveau van de muzikant. Voor iemand die nog onzeker is of hij wel verder zal spelen na een paar maand, houdt het natuurlijk wel steek om eerst met een goedkoper basisinstrument te proberen. Maar hij of zij kan even goed ineens met een premium instrument starten!

  • Onder een basic instrument verstaan wij een instrument met een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding dat je toestaat om te verkennen of viool of cello spelen wel iets voor jou is.
  • Een advanced instrument houdt een goede balans tussen prijs en kwaliteit en is dus een goede middenmoot voor als je al iets "meer" zoekt, zonder ineens er veel meer voor te moeten betalen.
  • Een premium instrument is een instrument waar je nog jarenlang plezier aan zal hebben, ook in je verdere studie. Een premium instrument laat je het meest toe om klankkleuren te zoeken en te variëren, dus ideaal voor de veeleisende starter of gevorderde student!

Huur ik enkel een instrument bij jullie of is dit een pakket?

Wij verhuren onze instrumenten steeds als een volledig pakket. Dit wil zeggen dat je niet alleen een viool of cello huurt maar dat je daar ook een koffer/tas bijkrijgt, een strijkstok, fijnstemmer staartstuk en hars. (Alt)violen worden ook geleverd met een schoudersteun. Als je huurt bij 4strings hoef je je dus verder over niets zorgen te maken.

Ik zoek iets dat niet op jullie website staat.

Je bent op zoek naar een iets dat niet op onze website staat zoals een basic altviool, een contrabas of iets volledig anders. Indien je met een zeer specifieke vraag zit raden we je aan om contact met ons op te nemen. Bel of email ons en dan helpen we je zo verder!

 

BESTELLEN

Ik wil huren. hoe pak ik dit aan?

Indien je graag een instrument wil huren vragen we je om een huuraanvraag in te dienen. Zo ben jij en wij ook zeker dat alle informatie die we nodig hebben correct geregistreerd is. Daarna krijg je een email met bevestiging van je huuraanvraag en een uitnodiging tot betaling van de eerste 3 maanden huur + €20 instelkosten.

Lees ook zeker eens de huurvoorwaarden alvorens een huuraanvraag in te dienen!

Kan ik mijn huur met cash of kredietkaart betalen?

Momenteel is met contant geld betalen niet mogelijk. Momenteel bieden wij enkel de optie aan om via overschrijving te betalen. Je krijgt van ons maandelijks per mail een betalingsuitnodiging hiervoor.

Hoe ontvang ik mijn instrument?

Je kan je (alt)viool of cello ophalen op afspraak in Mechelen (Wayenborgstraat 22). Woon je niet in de buut van Mechelen dan is dit geen probleem. We verzenden het instrument gratis naar jou via een koerierdienst. Je kan het ook gratis terugzenden. Indien je wenst te stoppen met huren, verwittig ons dan tijdig zodat we je kunnen adviseren over de terugzending van het instrument en je contract proper kunnen afronden.

Er ging iets mis met de levering van mijn instrument. Wat nu?

Indien er iets zou misgaan bij de levering van je instrument dan doe je er goed aan om ons zo snel mogelijk te contacteren. Of het nu schade, vertraging of een verkeerde bestelling betreft, neem zo snel mogelijk contact met ons op zodat we samen met jou op zoek kunnen naar een oplossing. Schade die niet binnen de 48 uur gemeld wordt kan doorgerekend worden aan de huurder. Zeker tijdig doen dus!

Moet ik een waarborg betalen?

Je betaalt voor onze instrumenten standaard geen waarborg. We rekenen er op dat je voorzichtig met het instrument omgaat. Raakt je instrument toch beschadigd, dan rekenen we altijd de kosten van de herstelling (of vervanging) integraal aan. Als je je tegen schade wil indekken, kan je bij je verzekeringsagent polsen om een instrument mee in jouw polis op te nemen.

 

STOPPEN, INRUILEN OF KOPEN

Hoe kan ik stoppen met huren?

Alle informatie over huren en ook stoppen met huren vind je in de huurvoorwaarden. We vatten het hier kort even voor je samen. Je kan na de eerste 3 maanden huur stoppen van maand tot maand. Als je het huurcontract wil beëindigen breng je ons hiervan schriftelijk (brief of email) van op de hoogte. Je vermeldt daarbij je naam, de datum wanneer je zal stoppen en eventuele schade aan het instrument of de toebehoren. We sturen je dan een bevestiging en instructies voor het inleveren van je instrument. Daarna breng je het instrument binnen in een pakketpunt waarna het gratis terug naar ons zal verzonden worden, of je kan het zelf bij ons in Mechelen komen binnenbrengen. Heel makkelijk dus!

Ik speel nu al wat langer (alt)viool of cello en wil graag mijn instrument upgraden. Kan dit?

Je kan na de eerste 3 huurmaanden je instrument aan het einde van iedere huurmaand upgraden. Je brengt ons dan hiervan op de hoogte en dan overlopen we samen met jou hoe je je huidige instrument aan ons moet bezorgen en hoe het nieuwe tot bij jou geraakt; via levering of afhaling in Mechelen. Zo spel je steeds met een instrument dat aangepast is aan jouw leeftijd en speelniveau.

Ik zou mijn instrument graag kopen.

Je kan je instrument zeker en vast kopen. Ben je erg blij met je instrument en de prachtige klanken die het voortbrengt, bekijk dan zeker onze huurkoop optie. We geven je als trouwe huurder een korting op de aankoop van je instrument. Huur je reeds 6 maanden bij ons dan krijg je 20% korting op je aankoop, huurde je minstens een volledig jaar dan loopt dit zelfs op tot 30%.

 

ONDERHOUD EN SCHADE

De snaren van mijn instrument zijn stuk. Wat nu?

Snaren van een instrument zijn natuurlijk vervangbaar. Je kan nieuwe snaren bestellen in onze webshop en indien je niet goed weet wat je zoekt dan kan je ons altijd contacteren voor advies. Indien je zelf nog nooit snaren hebt vervangen dan kan je vragen aan je lesgever om dit een keertje met jou te doen of je kan op afspraak een keertje in Mechelen langskomen zodat wij je hiermee kunnen helpen. We doen dit gratis, de snaren betaal je natuurlijk wel.

Mijn instrument is aan een onderhoudsbeurt toe maar ik weet niet hoe dat moet.

Denk je dat je instrument aan een onderhoudsbeurt toe is of heeft je lesgever hier al eens op aangestuurd? Geen zorgen, wij kunnen je helpen. Voor €20 kunnen wij je instrument een grondige beurt geven. We poetsen je (alt)viool of cello, onderwerpen je instrument aan een technische controle en doen de nodige aanpassingen een instrument of toebehoren. Zo kan je weer verder met een instrument dat proper en in goede staat is.

Wat doe ik als mijn instrument of een van de toebehoren is beschadigd of gestolen?

Niemand brengt opzettelijk schade toe aan zijn instrument of de toebehoren maar een ongeluk is snel gebeurd. We raden daarom iedereen aan om te kijken of een uitbreiding van de familiale verzekering mogelijk is zodat je je hier geen zorgen over moet maken. Bij diefstal dien je best zo snel mogelijk klacht in bij de politie en verwittig je je verzekering. Indien je verzekering schade of diefstal van het instrument of de toebehoren niet vergoedt, dan kan dit resulteren in kosten voor jou als huurder. Bespreek dus zeker eens met je verzekeringsagent wat de mogelijkheden zijn!